۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۵۲

ظریف در تماس با «جوزف بورل»:

تحریم‌های ترامپ نباید اهرمی برای مذاکرات باشد

تحریم‌های ترامپ نباید اهرمی برای مذاکرات باشد

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در تماس تلفنی شب گذشته جوزف بورل با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین وضعیت گفتگوها در وین و پیشرفت‌های قابل توجه انجام شده و همچنین موضوعات باقی‌مانده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ظریف در این تماس ضمن تقدیر از تلاش‌های بورل و همکارانش در سرویس اقدام خارجی اتحادیه، از تداوم تروریسم اقتصادی آمریکا طی ۵ ماه گذشته و نقض ادامه دار تعهدات این کشور انتقاد و تاکید کرد تداوم تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی ترامپ به عنوان اهرم مذاکره توسط دولت بایدن قابل قبول نیست و تغییر بنیادین این رویکرد به عنوان شرط لازم برای موفقیت گفتگوها در وین، تصمیم سیاسی است که رئیس جمهور آمریکا باید اتخاذ کند.

کد خبر 5216913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
      0 0
      تداوم کاهش تعهدات برجامی و کاهش تعاملات با آژانس بین المللی انرژی اتمی قدرت چانه زنی ما را برای رفع تحریم افزایش خواهد داد، همچنین باید راهکارهایی برای رفع کسری بودجه و کم اثر کردن تحریم ها در دستور کار قرار دهیم تا از موضع ضعف در مقابل طرف مذاکره کننده غربی حاضر نشویم و از موضع قدرت مذاکره کنیم